1. Cieľom Poskytovateľa je, aby všetky objednávky vybavil vo vyhovujúcej kvalite, k maximálnej spokojnosti objednávateľa. V prípade, ak Užívateľ napriek tomu reklamuje zmluvu alebo  jej plnenie, môže svoju reklamáciu podať na vyššie uvedenom telefónnom čísle, e-mailovej adrese alebo poslať poštou na poštovú adresu.

2. Poskytovateľ ústnu reklamáciu okamžite preskúma a podľa potreby ju rieši. Ak kupujúci nesúhlasí so spôsobom vybavenia reklamácie, resp. ak nie je možné okamžité vyriešenie reklamácie, Poskytovateľ o reklamácii a o svojom stanovisku bezodkladne spíše zápisnicu, kópiu zápisnice odovzdá kupujúcemu.

3. Písomne podanú reklamáciu je Poskytovateľ povinný preskúmať do 30 dní. Svoje stanovisko v prípade zamietnutej  reklamácie odôvodní. Zápisnicu o reklamáciu a svoju odpoveď na reklamáciu je Poskytovateľ povinný uchovať po dobu 5 rokov, a na žiadosť predložiť kontrolným orgánom.

4. Informujeme Vás, že v prípade zamietnutia Vašej reklamácie máte možnosť zahájiť konanie na úrade alebo zmierovacom orgáne, podľa nižšie uvedeného:

5. Spotrebiteľ sa so svojou sťažnosťou môže obrátiť na zmierovací orgán.

Európska komisia ponúka online platformu na riešenie sporov, ktorú nájdete tu:

https://ec .europa.eu/consumers/odr

6. Do právomoci zmierovacieho orgánu patrí riešenie sporov mimosúdnou cestou.  Úlohou zmierovacieho orgánu, aby sa pokúsil o dosiahnutie dohody medzi zmluvnými stranami v záujme vyriešenia spotrebiteľskej sťažnosti, aby v prípade neúspešnej dohody prijal rozhodnutie, ktorým sa zabezpečí, že práva spotrebiteľov sa budú uplatňovať rýchlo, ľahko, efektívne a racionálne. Zmierovací orgán poskytne na otázku spotrebiteľa alebo poskytovateľa rady v súvislosti s právami spotrebiteľa, ako aj s jeho povinnosťami.

7. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu týkajúceho sa online predaja alebo zmluvy o poskytovaní online služieb je zodpovedný zmierovací orgán prevádzkovaný komorou, ktorú určí vyhláškou minister zodpovedného za ochranu spotrebiteľa.

8. Spotrebiteľ v prípade sťažnosti môže využiť online platformu EÚ na riešenie sporov. Využitie platformy si vyžaduje jednoduchú registráciu v systéme Európskej komisie, kliknutím sem. Následne po prihlásení môže spotrebiteľ podať svoju sťažnosť prostredníctvom online webovej stránky, ktorej adresa je: http://ec.europa.eu/odr

9. Poskytovateľ je povinný spolupracovať v zmierovacom konaní. V záujme toho je povinný svoju odpoveď na sťažnosť poslať zmierovaciemu orgánu a zabezpečiť na pojednávaní účasť osoby, ktorá je oprávnená dosiahnuť dohodu. V prípade ak sa sídlo alebo prevádzka podnikateľského subjektu nie je registrovaná v kraji komory, ktorá je príslušná na vykonávanie zmierovacieho konania, povinnosť podnikania spolupracovať sa rozširuje o možnosť ponuky písomnej dohody v súlade s potrebami spotrebiteľa.

10. V prípade ak sa spotrebiteľ neobráti na zmierovací orgán, alebo konanie nebolo úspešné, spotrebiteľ sa môže v záujme vyriešenia sťažnosti obrátiť na súd. Konanie sa zahajuje podaním žaloby, kde musia byť uvedené nasledovné informácie:

– konajúci súd;

– strany, resp. zástupcovia strán, ich meno, bydlisko, pozícia v súdnom konaní;

– uplatniteľné právo, fakty, ktoré tvoria jeho podstatu a predloženie dôkazov;

– tie údaje, na základe ktorých možno určiť príslušnosť a právomoci súdu;

– žiadosť o vydanie súdneho rozhodnutia.

K žalobe musí byť pripojená tá listina, resp. jej kópia, na obsah ktorej sa odvoláva ako na dôkaz.